tisdag 27 augusti 2013

Bokrecension: Den otroliga sanningen av Gordon Smith ger hopp när man förlorat en av sina mest älskade

Den otroliga sanningen
Författare; Gordon Smith
Språk: Svenska
Utg.datum: 2008-11-03
Upplaga: 1
Förlag: Ica Bokförlag
Översättare: Anita Sandberg
Originaltitel: The Unibelievable Truth
ISBN: 9789153431466

Ett medium ska ge bevis på att det finns liv efter att en människa lämnat det här livet. Ett av världens förmodligen skickligaste medier är Gordon Smith från Glasgow, Skottland. Han hade mediala förmågor redan som pojke fast det uppmuntrades inte.

Det är säkert väldigt vanligt att föräldrar blir rädda om deras barn verkar kunna kommunicera med avlidna. Många föräldrar, om de inte har erfarenhet av sådant, blir säkert rädda och tror att barnet hallucinerar. Gordon Smith arbetade som frisör i Glawgow men blev uppsökt av avlidna och förmedlade hopp och tröst till de anhöriga till de avlidna.

"Den otroliga Sanningen" är hans första bok och där berättar han om hur han blev medium och han berättar om flera mycket intressanta kontakter han haft, då han hjälpt anhöriga. Gordon Smith påpekar att inte alla medier är helt ärliga och inte alltid så skickliga. Han menar att ett sätt att känna igen ett äkta medium är att mediet dels presenterar bevis men att också är tydligt att mediet har hjärta för sina medmänniskor och inte är så dyr att det är tydligt att personen mest är ute efter att tjäna pengar. Ett äkta medium använder sin förmåga för att ge människor tröst.

Sedan han skrev den första boken har han skrivit flera böcker och idag arbetar han heltid som medium och utbildar också fler till mediumskap. Han reser runt i världen och utbildar människor. Här är hans hemsida.

Jag har läst flera av hans böcker och alla känns ärliga och har gett mig mycket. Men den första boken känns som den viktigaste. Han förklarar både hur det fungerar för honom och han reder ut vad som är skillnad på en avlidens ande och spöker och poltergeister.

Framför allt tycker jag den här första boken ger så stor tröst för den som mist en älskad person. För mig betydde den oerhört mycket när jag förlorade en av de som jag älskar allra mest och jag inte ville leva vidare. Gordon Smith visar att det finns existens efter det här livet och det är den enda trösten när man förlorat en älskad, tycker jag.

Text: Hope

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar