måndag 16 september 2013

Recension och tankar kring Själarnas resa av Michael Newton



Själarnas resa - Fallstudier om livet mellan liven
Författare Michael Newton
Översättare Kerstin Kennedy
Förlag Ponto pocket
Utgiven 2010-06
ISBN10 9153434641
ISBN13 9789153434641

Vad händer efter döden? Michael Newton har forskat kring denna stora fråga. Han utgår från att människornas själar vandrar vidare och också återföds, att de tar plats i en ny kropp. Vad Michael Newton valt att koncentrera sin forskning kring är hur själarna har det under tiden mellan liven.

Han har forskat genom att i hypnos få människor att minnas tidigare liv och minnas vad de upplevde mellan liven.

Ur boken:
När Michael Newton med hjälp av regressionsterapi försatte sina klienter i kontakt med deras tidigare liv gjorde han en häpnadsväckande upptäckt: när hypnossubjektets övermedvetna sinne aktiverades kunde han ”se” in i Andevärlden genom klientens inre öga, och inte bara det - klienten kunde dessutom berätta för honom vad själen ägnar sig åt under tiden mellan inkarnationerna. Boken bygger på tio års forskning och förmedlar insikter som hjälper dig förstå syftet bakom dina livsval, samt hur och varför din själ- och dina närståendes själar-lever för evigt …

Michael Newton är alltså läkare. Det gör det hela intressant. Jag förutsätter att han därför kan reglerna för hur forskning ska regleras för att vara vetenskapligt korrekt. Fast det är självklart väldigt, väldigt svårt att veta vad det är han fångar upp under hypnosen av klienterna.

Är det vad klienterna har upplevt verkligen eller är det någon form av fantasier? Kan Newton som hypnotisör styra vad klienterna berättar? Frågorna kring boken är många.

Jag kan inte avgöra vad som är sant. Men jag blev glad av boken, det fyllde mig med hopp. En del av berättelserna var ljusa och ja, det kändes skönt att det kan vara så. Det kan vara sant det som beskrivs.
Min intuition mådde bra när jag läste boken. Vad det betyder kan jag inte garantera på något sätt. Men boken gav mig hopp, även om den emellanåt var lite tjatig att läsa eftersom han ofta återger sina samtal med klienten under hypnosen ordagrant.

Skribent: Hope


Bloggen Mitt hjärta till andevärldens rike har också skrivit om boken Själarnas resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar