söndag 8 december 2013

Kinesiskt universitet forskar kring mediumskap och livet efter döden



Eftersom det finns existens utanför det här livet kommer vetenskapen en dag att kunna visa det.
Det är jag övertygad om. Vem skulle för hundra år tro på att det skulle gå att via en dator prata med någon i Australien och samtidigt se varandra via ett gratis verktyg som Skype?

Jag har varit hos en hel del medier. Några av inte alls varit träffsäkra. Men några har varit väldigt träffsäkra och fått budskap som mediet helt klart inte kan haft någon kunskap om själv - utan mediet måste haft kontakt med något utanför sig själv.

Jag har dessutom fått flera bevis för människor som gått vidare, som gått ur tiden kan kommunicera med oss via medier.

Jag blev därför så glad när jag läste i Terry Evans blogg att det pågår forskning kring detta. Terry Evans berättar att han själv är med i en forskningsprojekt på ett kinesiskt universitet. Han skriver bland annat:

Jag tror, trots att denna forskning är i ett tidigt skede, att vetenskapsmän en dag kommer att kunna skapa teknologi som kan omvandla det som sker i ett arbetande mediums tankar till ett begripligt språk. Det tror jag skulle kunna bidra till att utveckla ny teknologi som skulle vara fördelaktig för vetenskap och medicin. Jag kan själv bara ge ett begränsat bidrag, men det finns många andra som jag som också samarbetar med forskare, och en dag kommer dessa små pusselbitar att sammanställas för att skapa en bild av vad som skulle kunna åstadkommas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar